Logorytmika – słowa, dźwięk i ruch
Imię i nazwisko osoby wdrażającej innowację: Anna Konieczniak
Czas realizacji innowacji: styczeń 2021 – maj 2021
Cele innowacji pedagogicznej:
Celem głównym zajęć jest stymulowanie rozwoju językowego, słuchowego i ruchowego uczniów.
Cele szczegółowe:
- profilaktyka zaburzeń mowy i języka,
- wspomaganie nabywania umiejętności językowych,
- stymulowanie pola słuchowego,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania dźwięków,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- rozpoznawanie, wyrażanie i rozumienie uczuć własnych i cudzych
Opis innowacji:
- Zajęcia integrujące grupę:
Ustalenie zasad pracy w grupie, budowanie atmosfery bezpieczeństwa i akceptacji w grupie.
- Cześć właściwa:
Zajęcia dla dzieci realizowane będą na podstawie programu multimedialnego LOGOPEDIA PRO. Elementy innowacji wdrażane będą w czasie lekcji. Prowadzona będzie także 1 godz. dodatkowa jeden raz w tygodniu.
W trakcie zajęć realizowane będą: ćwiczenia ruchowe, ćwiczenia słuchowe, ćwiczenia słowno-muzyczne, ćwiczenia relaksacyjne – biblioterapia.
III. Podsumowanie zajęć.
Stworzenie galerii zdjęć i artykułów na stronie internetowej. Poprowadzenie zabaw logorytmicznych przez uczniów klasy trzeciej dla klas pierwszych.
Innowacja obejmuje ćwiczenia wielosekwencyjne:
- rozwijające mowę i komunikację
- stymulujące rozwój uwagi słuchowej i wzrokowej, poprzez szybkie reakcje na bodziec
- kształtujące poczucie rytmu
- rozwijające czucie ciała w przestrzeni
- doskonalące koordynację słuchowo – ruchową
- rozwijające motorykę dużą i małą
- usprawniające planowanie ruchu
- zawierające rozgrzewki artykulacyjne
- uczące słuchania, zapamiętywania i rozumienia
Sposoby ewaluacji:
Zamieszczenie na stronie internetowej szkoły galerii zdjęć i artykułów z realizacji innowacji. Poprowadzenie zabaw logorytmicznych przez uczniów klasy trzeciej dla klas pierwszych.