Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej, klasy 5, maj 2022

Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

Początek maja uczniowie klas piątych wraz z opiekunami spędzili w Kotlinie Kłodzkiej, malowniczym zakątku Polski.

Na pierwszy dzień wycieczki zaplanowano zwiedzanie Kopalni Złota w Złotym Stoku. Wraz z sympatycznym Panem Przewodnikiem mogliśmy tu zobaczyć jedyny w Polsce Podziemny Wodospad, spotkać  się z Gnomem, znaleźć  Skarbiec oraz wśród pisków i śmiechów przejechać się Podziemnym Tramwajem. Zaopatrzeni w małe i duże sztabki złota pojechaliśmy do Kudowy Zdrój. Po zakwaterowaniu w klimatycznym pensjonacie znajdującym się w prześlicznym ogrodzie, zjedzeniu obiadokolacji w ogromnej sali balowej z kominkiem udaliśmy się na podbój Kudowy Zdrój. Odwiedziliśmy Park Zdrojowy, Teatr pod Blachą, Pijalnię Wód Mineralnych oraz byliśmy nad Stawem Zdrojowym.

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy wędrując wraz z Panem Przewodnikiem  malowniczymi szlakami Gór Stołowych. Od  labiryntów Błędnych   Skał,  gdzie przechodziliśmy ciasnymi korytarzami, przejściami i  zaułkami do najwyższych szczytu Szczelinca Wielkiego Tronu Liczyrzepy czy Diabelskiej Kuchni w której czekały na nas ogromne zaspy śniegu. Przeszliśmy w ten dzień górskimi szlakami ponad 20 km. Dla niektórych  była to pierwsza górska wędrówka. Ale nikt nie był zmęczony, po powrocie nawet niektórzy grali jeszcze w piłkę na boisku obok pensjonatu. W nagrodę za dzielną postawę na szlaku opiekunowie zorganizowali dla nas w czwartek dyskotekę oraz karaoke. To był bardzo wesoły dzień.

W ostatni dzień naszego pobytu w Kotlinie Kłodzkiej pojechaliśmy do przepiękniej uzdrowiskowej  miejscowości Polanica Zdrój. Byliśmy w Pijalni Wód, Parku Zdrojowym z niezliczona ilością fontann o których niektórzy z nas na pewno nigdy nie zapomną oraz w Parku Szachowym. Ponieważ nie było jeszcze ustawionych pionków, dzięki naszej kreatywności nie było to żadnym problemem aby móc zagrać.

Wieczorem w piątek, wesołym autobusem dotarliśmy do Klucz. To była bardzo udana wycieczka.