Języki otwierają drzwi!

Języki otwierają drzwi!  

O prawdziwości tych słów mogli przekonać się młodsi i starsi uczniowie szkoły, biorąc udział w różnych akacjach dotyczących obchodów Europejskiego Dnia Języków.

Klasa 5d  uczyła się  języka niemieckiego biorąc udział w klasowych potyczkach językowych.  Grupy uczniów rozwiązywały zadania o różnym stopniu trudności z wielkim zaangażowaniem. Wśród nich znalazły się m.in. kalambury czy popularne „koło fortuny”. 

Natomiast 2 grupy uczennic z klasy IIIa (oddział gimnazjalny) pod opieką pani Violetty Auguścik i pani Danuty Majcherkiewicz wzięły udział w dn. 29 września 2018 roku w Grze Miejskiej w Krakowie. Gra cieszyła się wielkim zainteresowaniem. Do rozgrywek w poszukiwaniu miłości (bo taki był temat przewodni tegorocznej edycji) stanęło 60 zespołów z różnych zakątków Małopolski, a nawet Podkarpacia. Zadaniem zespołów Rodzin było rozwiązywanie zadań w 6 językach i zdobywanie odpowiedniej ilości żetonów miłości-serduszek, które były gromadzone na Karcie Stanu Serca. Poza tym trzeba było odszukać swoje drugie połowy. Gdy serca się połączyły, można było wykonywać dodatkowe zadania i zdobywać kolejne punkty. Zadania sprawiały uczestnikom wiele radości i dawały możliwość odkrycia swoich mocnych stron: oprócz znajomości języków obcych można było wykazać się talentem teatralnym, muzycznym czy tanecznym. „Uczuciowe” zadania należało wykonać w Teatrze, gdzie czekały miłosne tragedie, w zacisznej Bibliotece przepojonej miłością do książek, w romantycznym Ogrodzie z krasnalami, czy nieco mniej romantycznym Rabar Barze. Na korytarzach Szkoły braliśmy udział w lekcji wychowania fizycznego, pomagaliśmy higienistce szkolnej, a potem spotkaliśmy się z surowym Dyrektorem, który szukał swojej wybranki serca. Podczas pięciogodzinnej zabawy nikt nie narzekał na nudę.

Wspólna zabawa została zorganizowana przez Komisję Europejską Przedstawicielstwo w Polsce oraz partnerów EDJ z Krakowa- Goethe-Institut Krakau, Włoski Instytut Kultury, British Council, Instytut Austriacki, Instytut Francuski i Instytut Cervantesa.

[Not a valid template]