Świetlica szkolna w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Kluczach
jest czynna:
7.30 – 15.30
Wychowawcy:
Dariusz Zub
Hubert Poczęsny
Grzegorz Ładoń
Kinga Sierka
Kamila Przybylska
REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ od 2024
WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ 2024-2025
Świetlica jako wewnątrzszkolna instytucja wychowawcza wspomaga i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej zakresach opieki, oddziaływania wychowawczego oraz poczynań dydaktycznych.
Pracę świetlicową charakteryzuje duża rozmaitość, widoczna nie tylko w organizacji procesu wychowawczego, lecz także w jego treści.
Praca świetlicowa charakteryzuje się bogactwem i różnorodnością form. To stanowi jej atrakcyjność i odmienność z dydaktyczną pracą szkoły.
Przy doborze treści zajęć kierujemy się dążeniem do wszechstronnego rozwoju dzieci, udostępniając im różne dziedziny aktywności:
– ruchowo-sportowej
– artystycznej
– technicznej
– intelektualno- kulturowej
– społeczno-organizacyjnej.
Ulubioną przez dzieci formą zajęć w świetlicy są zabawy i gry skoczne, które bawią, uczą refleksu, orientacji oraz szybkiego reagowania na bodźce akustyczne, wzrokowe czy sytuacyjne. Mają też istotne znaczenie dyscyplinujące. Najprostszą formą zabaw skocznych są swobodne ruchy zabawowo naśladowcze, fantazyjne, podskoki, przeskoki. Do zajęć tych wykorzystujemy siłownię, salę korekcyjną, salę zabaw „Radosna Szkoła”, a w okresie letnim i wiosennym plac szkolny.
Zabawy i gry ruchowe organizowane są, aby umożliwić dzieciom kontakt ze świeżym powietrzem, usprawnić układy i narządy zewnętrzne. Organizujemy je na boiskach szkolnych. Mamy grupę chłopców, którzy chętnie grają w piłkę nożną.
Ruch przy muzyce: ta forma zabaw muzycznych jest dzieciom najbliższa . Chętnie tańczą bez względu na rodzaj muzyki (nowoczesna, klasyczna, towarzyska)
Rysowanie, malowanie, wycinanka, haft, szycie itp. – te formy działań plastycznych prowadzone w świetlicy służą rozwijaniu sprawności manualnych, wyobraźni twórczej, poczucia estetyki i piękna.
Dzieci mogą liczyć ze strony nauczycieli nie tylko na zabawę, lecz także na pomoc dydaktyczną jaką jest odrabianie lekcji.