Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kluczach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sp-klucze.pl
Data publikacji strony internetowej: 2016-09-02.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023-09-01.
Dane teleadresowe jednostki:
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kuczach
32-310 Klucza ul. Zawierciańska 30
tel/fax.: 32 642 85 19
e-mail: spklucz@op.pl
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
– zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości bo zostały opublikowane przed 23 września 2018 r. lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
– dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
– część zamieszczonych informacji w postaci załączników są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji,
– filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
– zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
– brak formularza kontaktowego. Możesz skontaktować się z nami pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego
– „Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2019-11-03
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-30
Ułatwienia na stronie internetowej
Strona internetowa posiada następujące ułatwienia:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia i pomniejszania wielkości liter na stronie
- skala szarości
- wysoki kontrast
- jasne tło
- podświetlane linki
- czytelna czcionka
- mapa strony – w prawym dolnym rogu.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej? Zgłoś to do Marioli Wrońskiej, mailowo – spklucz@op.pl lub telefonicznie 32 642 85 19.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Zawierciańskiej, prowadzą do niego schody. Do wejścia można przejść z parkingu, nie ma tutaj ograniczeń w postaci schodów. Przy wejściu znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
- Przy wejściu głównym do szkoły znajduje się dzwonek, z którego można skorzystać w godzinach pracy szkoły.
- Ponadto jest jeszcze wejście od strony basenu – dostępne dla uczniów i pracowników szkoły w określonych godzinach. Ponadto od strony parkingu znajduje się wejście bezpośrednio do kuchni, które w razie konieczności może być użyte jako wyjście ewakuacyjne. Kolejne wyjście prowadzi przez CDŚ – Centrum Doświadczania Świata, oddzielna placówka.
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi na portierni.
- W budynku na każdym poziomie (piwnica, parter, pierwsze piętro) znajduje się korytarz. Na jego początku znajduje się klatka schodowa. Budynek nie posiada wind.
- W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
- Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych.
- Do szkoły nie może wejść osoba z psem asystującym.
- W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego – 29 marca 2021