Majowe Pieniny

W dniach 21 – 22 maja klasy 4a i 4c były na wycieczce w Pieninach!

Jadąc w góry zatrzymaliśmy się w Chabówce, aby zwiedzić Skansen Taboru Kolejowego, który powstał na terenie starej parowozowni i słynie z najliczniejszej i jednej z najciekawszych kolekcji eksponatów związanych z historią kolejnictwa na ziemiach polskich.

Kiedy dotarliśmy w Pieniny, odbyliśmy rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim oraz zwiedziliśmy gotycki zamek w Niedzicy, zwany również zamkiem Dunajec, który jest średniowieczną warownią położoną nad Zbiornikiem Czorsztyńskim.

Drugiego dnia wycieczki zwiedziliśmy Muzeum Pienińskie, które utworzone zostało w celu upamiętnienia historii Szczawnicy i życia górali pienińskich. Dużą atrakcją tego muzeum są eksponaty, takie jak tradycyjne stroje górali, elementy wyposażenia ich gospodarstw czy przykłady sztuki  ludowej tego regionu. Po zwiedzeniu muzeum udaliśmy się do Wąwozu Homole gdzie podziwialiśmy piękno pienińskiej przyrody.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był spacer po Szczawnicy, podczas którego odwiedziliśmy m.in.  Pijalnię Wód Mineralnych.

Pełni wrażeń i niezapomnianych przepięknych widoków wróciliśmy do domu.