Nazwa innowacji: Narysujmy biologię – poznajemy biologię za pomocą notatek wizualnych.
Imię i nazwisko autora: Joanna Bokalska-Rajba
Imię i nazwisko osób/osoby wdrażających innowację: Joanna Bokalska-Rajba
Osoby objęte działaniami grupa zainteresowanych uczniów z klas 5-8, grupa uczniów z klasy 8c, na lekcji i zajęciach pozalekcyjnych
Czas realizacji innowacji: wrzesień 2022- styczeń 2023
Cele innowacji pedagogicznej:
Zapoznanie uczniów w wiedzą na temat elementów notatki wizualnej, ćwiczenia praktyczne w doskonaleniu tworzenia notatek, klasyfikacja treści za pomocą krótkich opisów, ikon czy obrazów i rysunków.
Motywowanie uczniów do bycia kreatywnym, innowacyjnym, samodzielnym i odpowiedzialnym w organizowaniu procesu uczenia się.
Organizowanie procesów edukacyjnych w sposób sprzyjający nauczaniu i uczeniu się, w taki sposób, by wykorzystać te umiejętności do dalszego rozwoju osobistego i zawodowego. – Inspirowanie uczniów do poszukiwania nowatorskich rozwiązań, sposobów uczenia się.
Cele szczegółowe:
poprawa koncentracji na lekcjach,
zaangażowania uczniów na lekcjach, co może się przełożyć na poprawę wyników szkolnych,
ułatwienie rozumienia i zapamiętania treści lekcji,
przygotowanie uczniów do samodzielności w tworzeniu notatek,
poprawa estetyki notatek uczniowskich, zeszytów szkolnych,
kształtowanie u uczniów kreatywności, wiary w siebie, swoje możliwości,
uatrakcyjnienie procesu kształcenia,
doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela poprzez wprowadzanie nowoczesnych metod nauczania.
Efekty innowacji pedagogicznej:
poznanie i stosowanie zasad tworzenia notatek,
rysowania prostych postaci, emocji, strzałek, boksów, kontenerów, chmurek, ramek, mapa myśli,
wytworzenie własnego banku ikon,
efektywnego rozłożenia notatki w zeszycie,
tworzenia notatki z lekcji
dla uczniów uzdolnionych – prezentacji wizualnych, rysunków z „okienkami”, rysunków biologicznych.
Utrwalenie zagadnień biologicznych