Wcieczka do Wrocławia czerwiec 2022

Wycieczka do Wrocławia

Dnia 6 czerwca klasy: 7b, 6 i kilkoro osób z klasy 7c odwiedziły Wrocław, średniowieczne miasto nad Odrą, stolicę Dolnego Śląska.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od najstarszej części miasta, czyli Ostrowa Tumskiego, który powstał w X wieku. Zachwycił nas urokliwymi uliczkami wśród zabytkowych kamieniczek oraz Katedrą pod wezwaniem. św. Jana Chrzciciela. Następnie przeszliśmy Mostem Tumskim na Wyspę Piaskową, skąd popłynęliśmy  spacerowym stateczkiem po Odrze w stronę Starego Miasta. Potem odwiedziliśmy Mauzoleum Ostatnich Piastów Wrocławskich, skąd dotarliśmy na gwarny rynek z przepiękną bryłą zabytkowego ratusza. Po drodze podziwialiśmy architekturę Zakładu Narodowego im. Ossolińskich oraz Uniwersytet Wrocławski, gdzie być może będziemy studiować. Na rynku kupiliśmy pamiątki i ruszyliśmy do ogrodu botanicznego, w którym podziwialiśmy piękno natury przy uspakajającym śpiewie ptaków. Podczas naszej wędrówki po tym pięknym mieście towarzyszyły nam krasnale przyglądające się skrycie turystom i mieszkańcom. Dzisiaj są już symbolem miasta.

Wycieczka była bardzo udana. Wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Poznaliśmy  niezwykły klimat miasta, mieliśmy możliwość obcowania z wrocławską kulturą i historią. Wszyscy zapamiętamy opowieści pana przewodnika.