Wycieczka klas drugich do Krakowa

„…Hej! nasz kochany Kraków

z Wawelu wyżyny, z Wawelu wyżyny

Z daleka spogląda na polskie krainy…”

14 czerwca 2023 roku klasy drugie pojechały na wycieczkę do Krakowa w ramach projektu „Małopolska Tarcza Humanitarna. Fundusze Europejskie dla Ukrainy-Pakiet Edukacyjny”.

O ósmej rano zebraliśmy się w autokarze, żeby wyruszyć do Krakowa. W czasie podroży śpiewaliśmy piosenkę w rytmie krakowiaka „Hej na krakowskim rynku”. Kraków powitał nas deszczem. Wraz z przewodnikiem udaliśmy się na Wawel, który zrobił na nas duże wrażenie. Odwiedziliśmy też smoka wawelskiego i wysłuchaliśmy legend krakowskich.

Następnie ruszyliśmy na rynek. Tam zobaczyliśmy Kościół Mariacki , wysłuchaliśmy hejnału, podziwialiśmy Sukiennice, a wszystko w towarzystwie krakowskich gołębi.

Nagle zza chmur wyjrzało słońce. Wreszcie mogliśmy złożyć parasole i zdjąć kurtki przeciwdeszczowe. Zadowoleni pojechaliśmy do Muzeum Gier- Muzeum Arcade  -to wspaniały świat retro gier komputerowych! W tym muzeum mogliśmy grać bez ograniczeń na wszystkich (150) automatach. To była dla nas wyjątkowa atrakcja. Niestety musieliśmy, nieświadomi co czeka nas jeszcze, zakończyć pobyt w latach 80 i 90 ubiegłego wieku.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema. Zwiedzanie ogrodu polegało na doświadczaniu sensorycznym- mogliśmy dotykać instalacji stanowiących eksponaty, mieliśmy okazję różnymi zmysłami doświadczyć na sobie zjawisk fizycznych i przyrodniczych. Wzbogaciliśmy swoją wiedzę o otaczającym nas świecie.

Najwięcej emocji dostarczyła zabawa na ruchomej platformie, tor saneczkowy, rower na linie, „odlotowy plac zabaw” i zielony „Lem-birynt”. Podziwialiśmy również kilkutonowe skały obecne w architekturze Krakowa. Rozpoznawaliśmy roślinność Geo- gródka.

Uczyliśmy się, odpoczywaliśmy, bawiliśmy się, a nawet piknikowaliśmy. Zmęczeni, ale zadowoleni, pełni wrażeń o 20-stej wróciliśmy przed szkołę. Tam czekali na nas rodzice.

Ilona Antos, Magdalena Krzynówek, Agnieszka Szarek

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19.