Tytuł innowacji:
„Komputerowe potyczki”
w oparciu o interaktywną aplikację
Grupy Edukacji Nowoczesnej
„Oczami dziecka”
Imię i nazwisko autora:
Anna Góźdź
Rodzaj innowacji:
metodyczna
Osoby objęte działaniami:
Edukacja wczesnoszkolna
uczniowie klasy II A
uczniowie klasy II B
Nauczyciele biorący udział w innowacji:
Anna Góźdź – wychowawca klasy II A
Adriana Nowakowska – wychowawca klasy II B
Sylwia Pilarczyk
Czas realizacji innowacji:
01.10.2023r. – 11.06.2024r.
Zajęcia edukacyjne objęte innowacją:
Edukacja polonistyczna
Edukacja matematyczna
Edukacja przyrodnicza
Edukacja informatyczna
Cele innowacji pedagogicznej:
-
Zapoznanie z nowoczesnymi technologiami informatycznymi w procesie uczenia się.
-
Rozwijanie zdolności poznawczych dziecka.
-
Kształcenie umiejętności kluczowych wynikających z programu nauczania: czytanie ze zrozumieniem, liczenie, zasady gramatyczne i ortograficzne, rozwiązywanie zadań tekstowych, wzbogacanie słownictwa czynnego, poszerzanie wiedzy o otaczającym środowisku.
-
Rozwijanie kompetencji informatycznych – korzystanie z programów edukacyjnych.
-
Wprowadzenie umiejętności kodowania (przygotowanie do programowania)
-
Rozwijanie możliwości stosowania wiedzy matematycznej w praktyce.
-
Kształcenie umiejętności podejmowania właściwych działań.
-
Wzbogacanie i utrwalanie wiedzy uczniów.
-
Wdrażanie do współzawodnictwa podczas zajęć grupowych.
-
Przyswajanie wiedzy poprzez gry i zabawy.
-
Kształcenie postaw prospołecznych, umiejętności przegrywania i analizowania swoich błędów.
-
Urozmaicenie zajęć lekcyjnych podczas realizacji podstawy programowej.
Efekty innowacji pedagogicznej:
-
-
-
Rozwój wielokierunkowej aktywności dziecka.
-
Polisensoryczne poznawanie świata: ruch, myślenie, dotyk.
-
Rozwój wrażliwości emocjonalnej (radość odkrywania świata i osiągania sukcesu).
-
Posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informatycznymi i korzystanie z programów edukacyjnych.
-
Odkrywanie zainteresowań.
-
Kodowanie i rozwiązywanie problemów.
-
Rozwój kompetencji społecznych – współpraca podczas wykonywania zadań drużynowych.
-
Rozwój myślenia strategicznego podczas gier logicznych.
-
Utrwalenie zasad ortograficznych i gramatycznych.
-
-
Działania podjęte w ramach innowacji: