Rok szkolny 2021/2022
„Etykiety energetyczne w służbie ratowania planety”
Co trzeba zrobić? Nagrać film promujący nowy system etykiet energetycznych oraz energooszczędnego użytkowania urządzeń AGD, RTV i IT, w formie reklamy, o długości do 3 minut. Technika dowolna, tutaj ogranicza Was tylko kreatywność!
„I GMINNY TYDZIEŃ ARTYSTYCZNO-SPORTOWY”
Drodzy uczniowie klas I – VIII. Gorąco zapraszamy do udziału w „I GMINNYM TYGODNIU ARTYSTYCZNO-SPORTOWYM”. Temat przewodni tegorocznej edycji brzmi: „Parki Krajobrazowe w Unii Europejskiej“.Czytaj więcej
Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej. Oto wymogi:
- Praca plastyczna powinna posiadać metryczkę zawierającą tytuł pracy, imię i nazwisko uczestnika, nazwę szkoły oraz klasę. Wyżej wymienione informacje należy umieścić na odwrocie pracy
- Technika wykonania jest dowolna: rysunek, malarstwo, kolaż, wydzieranka itp.
- W konkursie biorą udział wyłącznie jednowymiarowe prace plastyczne w formacie A3.
Prace należy dostarczyć do p. Sylwii Pilarczyk do 20 maja 2022 (piątek) do 1000. Tego samego zostaną one ocenione w trzech kategoriach wiekowych: klasy 1-3, 4-6, 7-8. Trzy najlepsze prace (po jednej z każdej kategorii) zostaną przekazane do kolejnego etapu.
Terminy:
20.05.2022 – etap szkolny
7.06.2022 – etap Gminny
10.06.2022 – wręczenie nagród
Opiekun: Sylwia Pilarczyk
CZĘŚĆ JĘZYKOWA
- Warunki uczestnictwa:
- Warunkiem uczestnictwa w części językowej I Gminnego Tygodnia Artystyczno-Sportowego jest przesłanie kart zgłoszenia i zgód na przetwarzanie danych osobowych uczestników na adres mail: gtas2022@o2.pl z dopiskiem: I GT Artystyczno-Sportowy, nazwa szkoły. Wszystkie dokumenty muszą zostać wysłane w załączniku do jednej wiadomości.
- Do części językowej I Gminnego Tygodnia Artystyczno-Sportowego można zgłosić maksymalnie 2 osoby ze każdej szkoły z klas VI-VIII
Zgłoszenie wypełnia nauczyciel-opiekun.
- Prosimy o czytelne wypełnianie zgłoszenia – organizator nie ponosi odpowiedzialności za pomyłki wynikające z nieprawidłowego lub nieczytelnego wypełnienia zgłoszenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zgłoszenia większej liczby uczestników.
- Cele Konkursu
Głównym celem Konkursu jest:
- Promowanie wśród uczniów postawy odpowiedzialności za proces samodzielnego uczenia się i rozwijania umiejętności językowych.
- Motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego.
- Stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia stopnia opanowania struktur leksykalno-gramatycznych.
- Rozwijanie uzdolnień uczniów.
- Podniesienie samooceny uczniów.
- Forma konkursu i zakres obowiązującego materiału
a) Konkurs posiada formę zadań zamkniętych i testowych sprawdzających stopień opanowania materiału przewidzianego programem nauczania języka angielskiego w klasach 6– 8 szkoły podstawowej.
- Przebieg konkursu. Konkurs rozpoczyna się o godzinie 10.00 dnia 09.06.2022 w Szkole Podstawowej w Rodakach.
a) Konkurs składa się z jednego etapu.
b) Konkurs trwa 90 minut.
c) W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej uczniów identycznej liczby punktów, przyznaje się miejsca ex aequo.
d) Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu przejmuje Komisja Konkursowa składająca się z nauczycieli języka angielskiego.
e) Prace pisemne uczniów będą oceniane przez komisję składającą się z nauczycieli języka angielskiego.
f) W kwestiach spornych oraz innych nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decydujący głos ma Komisja Konkursowa.
Opiekun: Danuta Majcherkiewicz
„Bohaterowie naszych czasów”
Drodzy uczniowie klas IV – VIII. Zapraszamy do udziału w konkursie literackim „Bohaterowie naszych czasów”.
Tematem konkursu jest napisanie w dowolnej formie literackiej opowiadania, eseju, wywiadu, listu etc., pokazującego postawę godną do naśladowania, której przykładem jest brat św. Jana Pawła II – dr Edmund Wojtyła, lekarz, społecznik, chętnie poświęcający się dla innych, który zmarł tragicznie wskutek zarażenia się od młodej pacjentki szkarlatyną.
I Powiatowy Konkurs Recytatorsko-Plastyczny „Ludzie to anioły z jednym skrzydłem, dlatego, aby się wznieść, musimy trzymać się razem…”
Serdecznie zapraszamy do udziału w I Powiatowym Konkursie Recytatorsko-Plastycznym pod Honorowym Patronatem Starosty Powiatu Olkuskiego „Ludzie to anioły z jednym skrzydłem, dlatego, aby się wznieść, musimy trzymać się razem…” Maria Konopnicka Czytaj więcej
dla uczniów przedszkoli i szkół podstawowych powiatu olkuskiego.
Warunki powiatowego konkursu plastycznego:
- konkurs jest otwarty dla wszystkich uczniów przedszkoli i szkół podstawowych powiatu olkuskiego,
- konkurs przeprowadzony będzie w trzech kategoriach:
- a) do lat 6 w godz.9:15-10:15;
- b) 7-10 lat w godz. 10:45-11:45
- c) 11-14 lat w godz.12:15-13:15
- uczestnicy po wysłuchaniu utworu Marii Konopnickiej wykonują pracę plastyczną daną techniką.
- materiały plastyczne zapewnia organizator konkursu.
- Każda placówka może zgłosić po jednym uczestniku z poszczególnych grup wiekowych.
- każdy z uczestników konkursu proszony jest o dostarczenie karty zgłoszeniowej do szkolnego opiekuna konkursu do 18 maja – Pani Agnieszka Szarek sala nr 128
- eliminacje szkolne odbędą się 20 maja. Uczestnik etapu szkolnego przynosi materiały plastyczne z których będzie wykonywał pracę konkursową.
b)7-10 lat w godz.8:00-9:00
- c) 11-14 lat w godz.9:20-10:20
Regulamin konkursu i karta zgłoszenia:
Opiekun szkolny konkursu: mgr Agnieszka Szarek (agnieszkaszarek7@poczta.fm)
Warunki powiatowego konkursu recytatorskiego:
- konkurs jest otwarty dla wszystkich uczniów przedszkoli i szkół podstawowych powiatu olkuskiego,
- konkurs przeprowadzony będzie w trzech kategoriach:
a) do lat 6 w godz.9:15-10:15;
b) 7-10 lat w godz. 10:45-11:45
c) 11-14 lat w godz.12:15-13:15
- uczestnicy zgłoszeni w kategorii a i b recytują dowolnie wybrany przez siebie wiersz Marii Konopnickiej
- Uczestnicy zgłoszeni w kategorii c recytują wiersz i fragment Czas występu nie może przekroczyć 6 minut
- Każda placówka może zgłosić po jednym uczestniku z poszczególnych grup wiekowych.
- każdy z uczestników konkursu proszony jest o dostarczenie karty zgłoszeniowej do szkolnego opiekuna konkursu do 18 maja– Pani Agnieszka Szarek
- eliminacje szkolne odbędą się 20 maja
- 7-10 lat w godz.11:00 -12:00
- 11-14 lat w godz.12:15-13:15
Regulamin konkursu i karta zgłoszenia
Opiekun szkolny konkursu: mgr Agnieszka Szarek (agnieszkaszarek7@poczta.fm)
„Czysta Gmina – czysty świat“
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie
„Czysta Gmina – czysty świat“
(z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi w ramach EKO AKCJI)
Dla przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych Gminy Klucze Czytaj więcej
Warunki konkursu:
- konkurs jest otwarty dla wszystkich przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych Gminy Klucze,
- każdy z uczestników konkursu proszony jest o nadesłanie lub dostarczenie do szkolnego opiekuna konkursu – Pani Marii Dyduch, autorskiej pracy plastycznej o formacie A3 wykonanej techniką: farby plakatowe, akwarela, pastele, kredki ołówkowe, woskowe związanego z tematem konkursu (dbanie o środowisko naturalne oraz sposoby zwalczania zanieczyszczenia i zaśmiecania środowiska) do dnia 20 maja, praca musi być zaopatrzona w metryczkę z danymi ucznia (imię i nazwisko autora, klasa, nazwa szkoły/przedszkola, nazwisko i imię opiekuna wraz z nr telefonu do placówki) przymocowaną na odwrocie pracy
- każda placówka przystępująca do konkursu może zgłosić prace w poszczególnych kategoriach: przedszkola (6 prac), szkoły klasy 1-3 (6 prac), szkoły klasy 4-8 (8 prac)
- nagrody dla I-III miejsca zostaną przyznane w poszczególnych kategoriach oraz wyróżnienia
- eliminacje szkolne odbędą się 18 maja 2022.
- Warunkiem niezbędnym jest wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ust. Z dn. 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 922 z późń. Zm.) oraz zgodę na zamieszczenie ich wizerunku w prasie oraz na str www. Podpis pod regulaminem jest wyrażeniem zgody na udział w konkursie.

Opiekun szkolny konkursu: mgr Maria Dyduch (maria@dyduch.eu)
REGULAMIN
„Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”
Zapraszamy do udziału w konkursie tematycznym „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”.
Konkurs skierowany jest do uczniów klas 6 szkół podstawowych.Czytaj więcej
Celem Konkursu jest:
1) poznanie historii rodzinnej, a tym samym zainteresowanie uczniów tematyką poszukiwań genealogicznych;
2) rozbudzenie w uczniach zainteresowania kulturą i historią społeczności lokalnej, regionalnej, narodu lub państwa;
3) uwrażliwienie uczniów na kultywowanie pamięci i szacunek dla przeszłości, w tym kulturowe dziedzictwo dokumentacyjne, na przykładzie genealogii rodziny;
4) rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości oraz umiejętności cyfrowych uczniów;
5) kształtowanie postaw patriotycznych oraz zwiększenie poczucia tożsamości narodowej uczniów;
6) propagowanie wśród uczniów wiedzy na temat gromadzenia i sposobów zabezpieczania pamiątek przeszłości w archiwach rodzinnych.
Przedmiotem Konkursu jest przygotowanie projektu edukacyjnego z elementami pracy badawczej na temat genealogii rodziny ucznia, przedstawionego w formie drzewa genealogicznego rodziny, opracowanego na podstawie m.in. rozmów (wywiadów) z rodziną, kwerendy w archiwum rodzinnym.
Projekt edukacyjny powinien być przygotowany przez ucznia w aplikacji dostępnej na stronie cdg.archiwarodzinne.gov.pl w taki sposób, aby mógł być zaprezentowany na zajęciach edukacyjnych z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (dostępnej pod adresem: www.zpe.gov.pl).
Link do regulaminu : LINK
Data zgłoszenia: 04.05.2022r.
Data konkursu: 04.05.2022r.
Opiekun: Agata Janda, agatabanach3@interia.pl
Konkurs na Super Germanistę SP im. Jana Pawła II w Kluczach
Cele konkursu: Rozwijanie zainteresowań i zdolności językowych uczniów naszej szkoły
Zasady przeprowadzania konkursu:Czytaj więcej
- Konkurs odbędzie się w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Kluczach
- Konkurs ma formę testu leksykalno – gramatycznego w języku niemieckim.
- Test składa się z 3 części:
– odbiór tekstów słuchanych
– odbiór tekstów czytanych
– test leksykalno – gramatyczny
- Ocenie podlegać będą:
– poprawność wykonania poszczególnych zadań
Data zgłoszenia: 30.05.2022r.
Data konkursu: 6.06.2022r.
Uczniowie klas VII, VIII
Opiekun: Paweł Feledyk, feledyk@gmail.com
„Filtrujemy dla Bałtyku“
Konkurs polega na wykonaniu kreatywnej rzeźby z plastikowych butelek i innych plastikowych śmieci,
która przedstawia interpretację zdania „Dla czystego Bałtyku”. Następnie należy wykonać 2 zdjęcia samej rzeźby.
Po udokumentowaniu wykonania Zadania Konkursowego tj. rzeźby z plastiku, rzeźbę
należy zgodnie z zasadami segregacji śmieci zutylizować.
Data zgłoszenia: 25.04.2022r.
Data konkursu: 8.05.2022r.
Opiekun: Marta Sorbian
„Warszawa z klasą – wycieczka z Marią“
Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu projektu z jednej z niżej wymienionych form:
– pracy graficznej w formie rysunku, prezentacji, grafiki komputerowej,
– pamiętnika, kroniki, komiksu lub innej pracy edytorskiej,
– filmu o długości max. 2 minuty.Czytaj więcej
Motywem przewodnim Zadania powinno być hasło: „Warszawa z klasą” i kontekst Marii Skłodowskiej-
Curie, która urodziła się w Warszawie. Oraz przypadającej na ten rok rocznicy 155 lecia urodzin. Celem
Konkursu jest rozbudzeniu zainteresowania młodych odbiorców stolicą, w kontekście kultury, historii,
sportu i zabawy.
Opiekunowie konkursu: Adriana Nowakowska, Marta Sorbian.
„Ekologiczna dekoracja wiosenna”
Wyniki konkursu: Wyniki konkursu „Ekologiczna ozdoba wiosenna”
Zadaniem uczestników będzie wykonanie dekoracji wiosennej, o wymiarach: wysokość 20 cm, szerokość 30 cm, głębokość 30 cm. Do budowy dekoracji należy stosować materiały z recyklingu, występujące w przyrodzie, dostępne w domu, materiały ekologiczne, biodegradowalne. Pracę powinien wykonać uczeń samodzielnie.Czytaj więcej
Termin wykonania prac do 13.04. 2022r.
Uczniowie klas VI-VIII.
Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się w dniu 21.04.2022r. Prace oraz kartę zgłoszenia (załącznik 1) należy dostarczyć do p. Joanny Bokalskiej-Rajby. Wyniki będą dostępne na stronie www.zs4olkusz.edupage.org oraz Facebook
Opiekunowie konkursu: Joanna Bokalska-Rajba, Marta Sorbian.
Załącznik do konkursu „Ekologiczna dekoracja wiosenna”
III Gminny Konkurs „Piosenki – z uśmiechem“ Dla dzieci, młodzieży i dorosłych
III Gminny Konkurs „Piosenki – z uśmiechem“ Dla dzieci, młodzieży i dorosłych, organizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Kluczach Tel.32 6428005, 512 274 029Czytaj więcej
Konkurs adresowany jest do amatorów (solistów i zespołów) wg następujących kategorii, Kat.I do 7 lat, Kat.II od 8 – 11, Kat.III od 12 – 15, Kat IV od 16 wzwyż
Termin konkursu: 08.04.2022r. Domu Kultury „Hutnik“ w Jaroszowcu, ul. Leśna 1
Termin zgłoszenia wraz z załącznikami do szkolnego opiekuna konkursu na do 01 kwietnia 2022 r.
Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się w linku: https://www.gokklucze.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1316:zapraszamy-do-udzialu-w-iii-gminnym-konkursie-piosenki-z-usmiechem&catid=92&Itemid=284
Opiekun szkolny konkursu: Anna Góźdź: anna.gozdz100@gmail.com
Powiatowy Konkurs Plastyczny „Czy to bajka, czy nie bajka…W świecie utworów Marii Konopnickiej”
Zapraszamy uczniów klas I-III do udziału w Powiatowym Konkursie Plastycznym „Czy to bajka, czy nie bajka… W świecie utworów Marii Konopnickiej” przeznaczonym dla uczniów klas od I do III szkół podstawowych z powiatu olkuskiego, organizowanym przez Powiatową i Miejską Bibliotekę Publiczną w Olkuszu.Czytaj więcej
Konkurs organizowany jest w ramach obchodów, ogłoszonego przez Sejm RP, Roku Marii Konopnickiej. W konkursie może wziąć udział dowolna liczba uczniów
Zadaniem uczestników jest wykonanie pracy plastycznej inspirowanej twórczością Marii Konopnickiej w formacie A3, techniką pasteli olejnych
Każda praca musi być podpisana na odwrocie drukowanymi literami: imię i nazwisko ucznia, wiek, nazwa i adres szkoły z kodem pocztowym oraz nr telefonu opiekuna prawnego lub nauczyciela
Termin dostarczenia prac do szkolnego opiekuna konkursu: do 10 maja 2022r.
W załącznikach znajduje się regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy
Opiekun szkolny konkursu: Renata Zawisz, mail: renia.zawisz@gmail.com
KARTA ZGŁOSZENIA KONKURSU Plastycznego
Powiatowy Konkurs Plastyczny
„Przygody gwarka z krainy rud cynku, ołowiu oraz srebra”
Zapraszamy uczniów wszystkich klas do udziału w Powiatowym Konkursie Plastycznym „Przygody gwarka z krainy rud cynku, ołowiu oraz srebra” przeznaczonym dla uczniów przedszkoli i szkół podstawowych z powiatu olkuskiego, organizowanym z inicjatywy i pod honorowym patronatem Romana Piaśnika – Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz.Czytaj więcej
Celem konkursu jest podtrzymanie i kultywowanie wśród uczniów górniczych tradycji Ziemi Olkuskiej, przybliżenie lokalnej tożsamości i tradycji związanej z kopalnią ZGH ,,Bolesław” w Bukownie, rozwijanie zdolności artystycznych i estetycznych uczniów oraz uwrażliwienie dzieci na przeszłość i piękno „małej Ojczyzny”
Uczestnicy konkursu inspiracji mogą szukać zwiedzając bezpłatnie Kopalnię Wiedzy o Cynku, ekspozycję PODZIEMNY OLKUSZ oraz poznając usytuowany wokół olkuskiego Rynku Srebrny Szlak Gwarków Olkuskich
Zadaniem uczestników jest wykonanie pracy plastycznej w formacie A4:
uczniowie klas I-III ze szkół podstawowych wykonują pracę plastyczną techniką – pastele olejne
uczniowie klas IV – VI ze szkół podstawowych wykonują pracę plastyczną techniką – ołówek i/lub węgiel
uczniowie klas VII – VIII ze szkół podstawowych wykonują pracę w dowolnym programie graficznym. Praca może zostać dostarczona do Biblioteki w formie drukowanej lub w postaci pliku komputerowego (np.: *.jpg, *.jpeg, *.gif, *.bmp) z oznaczeniem osoby (imię i wiek)
Termin dostarczenia prac do szkolnego opiekuna konkursu: do 10 maja 2022r.
W załącznikach znajduje się regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy
Opiekun szkolny konkursu: Martyna Smaruj, mail: martynasmaruj1@gmail.com, Renata Zawisz, mail: renia.zawisz@gmail.com
KONKURS PLASTYCZNY Przygody gwarka – Regulamin. Oświadczenie.
„Moja szkoła – mój drugi dom’’
Serdecznie zapraszamy do udziału w V Konkursie Poetyckim im. Anny Piątek dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych Powiatu Olkuskiego „Moja szkoła – mój drugi dom’’.Czytaj więcej
Warunki konkursu:
- konkurs jest otwarty dla wszystkich uczniów szkół podstawowych klas IV-VIII Powiatu Olkuskiego,
- każdy z uczestników konkursu proszony jest o nadesłanie lub dostarczenie do szkolnego opiekuna konkursu – Pani Anny Konieczniak, jednego autorskiego wiersza związanego z tematem konkursu w trzech egzemplarzach do dnia 18 marca, utwór musi być zaopatrzony w godło (pseudonim),
- godło należy umieścić także na zaklejonej kopercie; wewnątrz koperty powinna znaleźć się karta zgłoszeniowa (dane ucznia: imię, nazwisko, wiek (klasa), adres szkoły, telefon kontaktowy, e-mail),
- praca literacka (wiersz) powinna być napisana w języku polskim, wcześniej nie publikowana i nie nagradzana, napisana samodzielnie przez uczestnika konkursu,
- do pracy należy załączyć kartę zgłoszeniową (załącznik nr 1),
- prace zgłoszone do konkursu poetyckiego nie będą zwracane uczestnikom,
- forma wiersza jest dowolna, każda szkoła może dostarczyć prace trzech uczestników, reprezentantów placówki,
- eliminacje szkolne odbędą się 18 marca.
Opiekun szkolny konkursu: mgr Anna Konieczniak
KONKURS POETYCKI – Regulamin
(ania.konieczniak1@gmail.com)
„Polskie drogi do niepodległości. Postawy Polaków wobec zaborców w okresie powstania styczniowego“
Wyniki konkursu: Laureaci konkursu tematycznego: „Polskie drogi do niepodległości. Postawy Polaków wobec zaborców w okresie powstania styczniowego” – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kluczach (sp-klucze.pl)
Wyniki etapu szkolnego: Konkurs tematyczny „Polskie drogi do niepodległości…: – etap szkolny
Zapraszamy do udziału w konkursie tematycznym „Polskie drogi do niepodległości. Postawy Polaków wobec zaborców w okresie powstania styczniowego“. Konkurs przeprowadza IV Liceum Ogólnokształcące im. K. K.
Baczyńskiego w Olkuszu, ul. J. Korczaka 7, 32-300 Olkusz oraz Instytut Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków. Patronat honorowy nad konkursem sprawują: Piotr Borek Rektor Uniwersytetu Pedagogicznego, Bogumił Sobczyk Starosta Olkuski oraz Krzysztof Dudziński Wójt Gminy Bolesław.Czytaj więcej
Cele konkursu:
1) Rozwijanie zainteresowań historią Polski ze szczególnym uwzględnieniem problematyki regionalnej;
2) poszerzanie wiedzy o przyczynach, przebiegu i skutkach powstania styczniowego;
3) kultywowanie wartości, ideałów i postaw uczestników powstania styczniowego oraz pamięci o losach powstańców;
4) kształtowanie świadomości i postaw patriotycznych młodego pokolenia poprzez upowszechnianie wiedzy na temat osiągnięć uczestników powstania styczniowego;
5) rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego działania uczniów;
6) rozwijanie umiejętności samodzielnej analizy, interpretacji wydarzeń i postaci historycznych;
7) rozwijanie umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;
8) promowanie osiągnięć uczniów i ich nauczycieli.
Finaliści i laureaci konkursu otrzymają dyplomy potwierdzające udział i osiągnięty wynik. Laureaci konkursu otrzymają nagrody ufundowane przez Starostę Olkuskiego i Wójta Gminy Bolesław.
Konkurs jest dwuetapowy: szkolny i powiatowy.
Zgłoszenia do 15 marca przyjmują p. Agata Janda i p. Marta Myszewska
Agata Janda
agatabanach3@interia.pl
Marta Myszewska
m.myszewska@interia.pl
Konkurs na interpretację wiersza
K.K. Baczyńskiego
Zapraszamy uczniów klas VII i VIII do udziału w Konkursie na interpretację wiersza K.K. Baczyńskiego. Konkurs jest organizowany przez IV LO w OLkuszu.Czytaj więcej
Zadaniem uczestników jest napisanie opowiadania inspirowanego interpretacją wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Rodzicom”. Bohaterem opowiadania musi być K. K. Baczyński; fabuła nie może zawierać treści sprzecznych z biografią poety. Długość prac nie może przekraczać trzech stron formatu A4 (czcionka 12).
Termin dostarczenia prac do opiekuna 25.03.2022r.
W załącznikach znajduje się regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy
Opiekun szkolny konkursu:
Iwona Boruń, Anna Barczyk, aniaa72@o2.pl
III Powiatowy Muzyczno – Recytatorski Turniej
Językowy „Lingwistyczna Wieża Babel”
Cele konkursu: Rozwijanie zainteresowań i zdolności językowych uczniów szkół podstawowych.
Zasady przeprowadzania konkursu:Czytaj więcej
1. Konkurs odbędzie się w Zespole Szkół Nr 4 w Olkuszu
2. Konkurs ma formę występu artystycznego w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim lub francuskim.
3.Konkurs składa się z 2 niezależnych od siebie części:
– jedna część to recytacja przygotowanej poezji lub fragmentu prozy w wybranym języku obcym (max. 10 minut)
– druga część to wykonanie utworu muzycznego w wybranym języku obcym (max. 10 minut)
4. Akceptowane są tylko występy solowe.
5. Uczniowie danej szkoły mogą wybrać rywalizację w obu formach we wszystkich językach, jednak ten sam uczeń nie może prezentować utworów w różnych językach.
6. Szkoły biorące udział w konkursie mogą zgłosić po jednej osobie prezentującej utwór w każdym języku obcym. Z jednej szkoły może być zgłoszonych max. 8 osób – po jednej do każdej formy artystycznej w każdym języku.
7. Ocenie podlegać będą:
– poprawność i płynność językowa
– trudność i dobór repertuaru/tekstu
– wrażenia artystyczne
8. Do dnia 25 marca należy dostarczyć plik z podkładem muzycznym w formacie mp3.
Opiekun szkolny konkursu: Paweł Feledyk, e-mail: feledyk@gmail.com
Konkurs literacko – plastyczno – ekologiczny
„Chrońmy źródła wody”
Wyniki konkursu: Nagroda i wyróżnienie w powiatowym konkursie „Chrońmy źródła wody”
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Olkuszu
Stowarzyszenie Teatralno – Literackie w Olkuszu
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Olkuszu
zapraszają do udziałuCzytaj więcej
w VI edycji Konkursu literacko – plastyczno – ekologicznego
„Chrońmy źródła wody”
pod patronatem honorowym
Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz,
Burmistrza Miasta Bukowno,
Burmistrz Miasta i Gminy Wolbrom,
Wójta Gminy Klucze,
Wójta Gminy Bolesław,
Wójta Gminy Trzyciąż.
Konkurs przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży placówek oświatowych Powiatu Olkuskiego.
Metryczka i załączniki do dystrybucji

Konkurs literacko-plastyczno-ekologiczny
„Chrońmy źródła wody”
Wyniki konkursu: Nagroda i wyróżnienie w powiatowym konkursie „Chrońmy źródła wody”
Zapraszam do udziału w VI edycji Konkursu literacko-plastyczno-ekologicznego „Chrońmy źródła wody” organizowanym przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, Stowarzyszenie Teatralno-Literackie i Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Olkuszu.Czytaj więcej
Cele konkursu: uświadomienie zagrożeń będących skutkiem negatywnych działań człowieka na środowisko, uwrażliwienie na aktualne problemy dotyczące czystości wód i gleb oraz gospodarki ściekowej, rozbudzanie poczucia jedności ze środowiskiem naturalnym i kształtowanie zachowań proekologicznych.
Konkurs adresowany jest do uczniów w następujących kategoriach:
I grupa wiekowa – uczniowie klas 1-4
II grupa wiekowa – uczniowie klas 5-8
Zadanie konkursowe polega na wykonaniu pracy plastycznej lub literackiej w formie wierszowanej.
Format pracy plastycznej: A3 jednostronny
Technika dowolna, np. ołówek, pastele, kredka, farby plakatowe, farby olejne, akrylowe, akwarele, wyklejanki, wycinanki, collage, itp.
Prace należy wykonać do 7 marca 2022r.
Finał konkursu odbędzie się 22 marca 2022 r.
Szczegółowy regulamin konkursu i wszelkie zgody znajdują się na stronie internetowej szkoły w zakładce: KONKURSY
Zgody oraz prace należy składać do osoby odpowiedzialnej p. Anny Ziaja (sala 110), wychowawcy (klasy 1-3), nauczyciela plastyki p. Martyny Smaruj, nauczycieli j. polskiego lub przyrody/biologii (klasy 4-8).
Za udział w konkursie uczeń otrzymuje pochwałę.
Opiekun szkolny konkursu: Anna Ziaja
Powiatowy Konkurs Literacki
„Moja wersja zakończenia książki“
Zapraszamy uczniów klas VII i VIII do udziału w Powiatowym Konkursie Literackim „Moja wersja zakończenia książki“ organizowanym przez Stowarzyszenie Teatralno – Literackie w Olkuszu oraz Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Krakowie Filia w Olkuszu.Czytaj więcej
Zadaniem uczestników jest napisanie alternatywnego zakończenia lektury „Balladyna“ Juliusza Słowackiego.
Praca konkursowa powinna zawierać tekst autorstwa ucznia w dowolnej formie literackiej, który nie może być krótszy niż 2 strony A4 (czcionka 12 Times New Roman) i dłuższy niż 6 stron. Wypowiedź pisemna nie może być odtwórcza (nie należy cytować oryginału).
Prace należy odpowiednio zakodować pseudonimem lub rysunkiem, do pracy należy dołączyć zamkniętą kopertę z tym samym oznaczeniem. W środku koperty prosimy o dołączenie karty zgłoszenia.
Termin dostarczenia prac do szkolnego opiekuna konkursu: do 27 lutego 2022r.
W załącznikach znajduje się regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy
Opiekun szkolny konkursu: Anna Barczyk
e-mail: : aniaa72@o2.pl
Regulamin 2022
KARTA ZGŁOSZENIA
„MAŁOPOLSKI TURNIEJ WIEDZY O TEATRZE”
Zapraszamy uczniów do udziału w „Małopolskim Turnieju Wiedzy o Teatrze“ organizowanym przez Stowarzyszenie Teatralno – Literackie w Olkuszu. Starostwo Powiatowe w Olkuszu oraz Zespół Szkół nr 3 w Olkuszu. Czytaj więcej
Uczniowie biorący udział w konkursie powinni zapoznać się z nastepującymi lekturami: Sofokles, Antygona i A. Mickiewicz, II cz. Dziadów.
Uczestników konkursu obowiązuje znajomość:
- treści i problematyki lektur,
- historii teatru i dramatu starogreckiego i romantycznego,
- znajomość pojęć z zakresu teatru współczesnego.
Opiekun szkolny konkursu: Iwona Boruń
e-mail: iwonaborun@interia.pl
Powiatowy Konkurs Czytelniczy
„Najtrudniej być po prostu człowiekiem”
Wyniki konkursu. Etap szkolny: Etap szkolny Powiatowego Konkursu Czytelniczego
Zapraszamy uczniów klas VII i VIII do udziału w XXI edycji Powiatowego Konkursu Czytelniczego „Najtrudniej być po prostu człowiekiem” organizowanej przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Krakowie Filia w Olkuszu oraz naszą szkołę.Czytaj więcej
Zadaniem uczestników będzie rozwiązanie testu ze znajomości podanej literatury.
Do etapu szkolnego: M.Musierowicz „Opium w rosole“, M. Szczygielski „Arka czasu“, N. Sparks “Jesienna miłość“
Do etapu powiatowego: wszystkie wymienione i dodatkowo R.J. Palacio „Cudowny chłopak“
Etap szkolny zostanie przeprowadzony na terenie szkół 18 marca 2022r. (na podstawie pytań opracowanych przez organizatorów i dostarczonych do szkół)
Do drugiego etapu przechodzą najwyżej dwie osoby z każdej szkoły. Karty zgłoszenia uczestników należy dostarczyć do 31 marca 2022r. do Biblioteki Pedagogicznej
Etap międzyszkolny odbędzie się w Bibliotece Pedagogicznej w Olkuszu ul. Króla Kazimierza Wielkiego 43 w dniu 22 kwietnia 2022r. o godz. 9:00.
W załącznikach znajduje się regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy
Opiekun szkolny konkursu: Renata Zawisz
e-mail: renia.zawisz@gmail.com
Karta zgłoszenia do konkursu czytelniczego
Regulamin konkursu czyteniczego
V Powiatowy Maraton Języka Angielskiego, rok szkolny 2021/2022
INFORMACJE OGÓLNE
- Organizator:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Osieku, Osiek 79B, 32-300 Olkusz, tel./fax (32) 642-70-21.Czytaj więcej
- Osoby odpowiedzialne:
dyrektor szkoły – mgr Paweł Czarnota,
koordynatorzy – mgr Joanna Stanek, mgr Dorota Stachowicz-Mączka, mgr Aleksandra Wojdyła, mgr Anna Jurczyk
- Powiatowy Maraton Języka Angielskiego, zwany dalej „Maratonem” adresowany jest do uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych z terenu powiatu olkuskiego.
- Maraton składa się z 3 części: językowej, muzycznej i plastycznej. Sposób organizacji każdej z nich opisują regulaminy przesłane w osobnych plikach.
- TEMAT PRZEWODNI TEGOROCZNEJ EDYCJI BRZMI „WE ARE THE FUTURE”.
- Dany uczeń może wziąć udział we wszystkich częściach Maratonu, o ile zezwala na to regulamin poszczególnych części.
Uczestnicy, którzy zajęli 1 miejsce w ubiegłorocznej edycji maratonu, nie mogą wziąć udziału w tej jego części, w której zwyciężyli (np. osoba, która zajęła 1 miejsce w części plastycznej, nie może po raz kolejny wziąć w niej udziału, ale może startować w części muzycznej i / lub językowej).
- Cele Maratonu:
- pobudzanie aktywności intelektualnej i artystycznej uczniów, budzenie wiary w ich siły, umiejętności i talenty;
- promowanie tolerancji, otwartości, przyjaźni oraz ciekawości świata;
- tworzenie uczestnikom okazji do zaprezentowania i porównania umiejętności językowych, muzycznych i plastycznych; promowanie nowych talentów oraz aktywności artystycznej wśród uczniów.
- Informacje o Maratonie będą się pojawiać na:
- naszym fanpage na Facebooku https://web.facebook.com/Maraton-J%C4%99zyka-Angielskiego-374538026251628/
- szkolnej stronie internetowej edupage.org w zakładce: Więcej – Z życia szkoły – Maraton Języka Angielskiego.
- Nagrody:
- W każdej części Maratonu komisja konkursowa przyznaje nagrody laureatom miejsc 1, 2 i 3 oraz trzy wyróżnienia.
- Laureaci 1, 2 i 3 miejsca oraz osoby wyróżnione otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy.
- Laureaci 1, 2 i 3 miejsca otrzymają również Nagrodę Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz (dotyczy tylko uczniów z terenu miasta i gminy Olkusz).
- Wszyscy nauczyciele uczniów biorących udział w Maratonie otrzymają podziękowanie.
- Komisja konkursowa zastrzega sobie prawo przyznawania dodatkowych nagród i wyróżnień, a także odstąpienia od przyznania nagrody.
- W przypadku nieodebrania nagrody w wyznaczonym terminie, przepada ona na rzecz organizatora.
- Decyzje komisji konkursowej są ostateczne.
- Ze względu na zapisy w Regulaminie Przyznawania Nagród Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz, nie przyznaje się ex aequo miejsc 1, 2 i 3.
KALENDARIUM MARATONU
L. p. |
Data / godzina |
Wydarzenie |
1. |
06. 04. 2022 r.
godz. 15:00 |
Część językowa:
koniec przyjmowania kart zgłoszenia. |
2. |
13. 04. 2022 r.
godz. 15:00 |
Część muzyczna i plastyczna:
koniec przyjmowania prac plastycznych i nagrań. |
3. |
22. 04. 2022 r.
godz. 13:00 |
Część językowa:
publikacja testu – I etap. |
4. |
25. 04. 2022 r.
godz. 10:00 |
Część językowa:
Obrady komisji, sprawdzenie testów z I etapu. |
5. |
27. 04. 2022 r.
godz. 10:00 |
Część muzyczna i plastyczna:
Obrady komisji |
6. |
27. 04. 2022 r.
godz. 17:00 |
Wszystkie części:
Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych do II etapu. |
7. |
29. 04. 2022 r.
godz. 11:00 |
Część językowa:
Publikacja testu – II etap |
8. |
29. 04. 2022 r.
godz. 12:00 |
Część językowa:
Początek części ustnej |
9. |
06. 05. 2022 r.
godz. 15:00 |
Ogłoszenie listy laureatów na stronie internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Osieku. |
10. |
11. 05. 2022 r.
|
W przypadku nauki zdalnej:
godz. 10:00 – 14:00 Odbiór nagród i dyplomów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Osieku (sala nr 9)
W przypadku nauki stacjonarnej:
godz. 10:00 Gala Finałowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Osieku |
- Przy ustalaniu powyższego terminarza, organizatorzy Maratonu wzięli pod uwagę możliwości organizacyjne Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Osieku – nie ma możliwości ustalenia innych terminów etapów powiatowych.
- Zgłoszenie uczestnika / uczestników oznacza akceptację wszystkich zapisów zawartych w regulaminie Maratonu.
Opiekun szkolny konkursu: Aneta Miszczyńska
Pliki do pobrania:
Część plastyczna
Część muzyczna
Część językowa
Zaproszenie do udziału w XIX Powiatowym Konkursie Historyczno-Literackim „Jeszcze Polska nie zginęła…”
Wyniki konkursu: Nagrody w XIX Powiatowym Konkursie Historyczno-Literackim
Konkurs jest organizowany w 225. rocznicę powstania Pieśni Legionów Polskich we Włoszech oraz 200. rocznicę śmierci autora pieśni- Józefa Wybickiego
Czytaj więcej
Organizatorzy: I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Kazimierza Wielkiego w Olkuszu
Patronat Honorowy: Starosta Olkuski Bogumił Sobczyk oraz Instytut Pamięci Narodowej w Krakowie
Do udziału w konkursie zapraszamy uczniów klas siódmych i ósmych szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych powiatu olkuskiego.
Konkurs zostanie przeprowadzony w trzech kategoriach:
Kategoria I-quiz historyczny Uczniowie rozwiązują zadania o charakterze historycznym dotyczące problematyki konkursu. Zakres tematyczny obejmuje wydarzenia związane z działalnością Legionów Polskich i sprawą polską w polityce Napoleona Bonapartego; ramy czasowe 1797-1815 (od utworzenia Legionów Polskich we Włoszech do likwidacji Księstwa Warszawskiego).
Kategoria II-plakat z przesłaniem Zadaniem uczestników będzie wykonanie plakatu dowolną techniką o tematyce związanej z polskim czynem zbrojnym w latach 1797-1815. Plakat musi zostać opatrzony przesłaniem w formie jednozdaniowego komentarza (np. hasła, sentencji, aforyzmu, epigramatu). Organizator zapewnia przybory malarskie ( można przynieść własne ),w czasie wykonywania pracy wyklucza się możliwość wykorzystania wcześniej przygotowanych projektów.
Kategoria III– dyktando Uczestników obowiązuje znajomość reguł ortograficznych oraz zasad interpunkcyjnych, a także umiejętność właściwego ich zastosowania, ze szczególnym uwzględnieniem pisowni wyrazów związanych wydarzeniami nawiązującymi do tematyki konkursu.
Szkoły mogą wytypować do udziału w konkursie po dwóch uczestników w każdej kategorii. Każda kategoria jest konkurencją indywidualną. Uczeń może wystąpić tylko w jednej konkurencji.
Konkurs odbędzie się w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Olkuszu, ul. Polna 8 w dniu 18 marca 2022 r. (piątek) o godz. 1000. Wyniki zostaną podane do wiadomości w dniu 23 marca 2022 r. (środa) na stronie internetowej szkoły. Gala rozdania nagród odbędzie się 25 marca 2022 r. (piątek) w I Liceum Ogólnokształcącym im. Króla Kazimierza Wielkiego w Olkuszu o godz.1000
Opiekun szkolny konkursu: Marta Myszewska
„Szkoła z wiatrem”
Konkurs: Dla klas 1 – 6 i ucznia indywidualnego
W tym konkursie może wziąć udział cała klasa lub uczeń indywidualnie Czytaj więcej
- Klasa lub uczeń indywidualnie musi przygotować materiał plastyczny, audiowizualny, materiał audio, lub inny materiał w dowolnej formie artystycznej promujący odnawialne źródła energii, w szczególności lądową i morską energetykę wiatrową i umieszcza go w formie postu na stronie Uczestnika Akcji* na portalu Facebook, w sposób umożliwiający dostęp do materiału nieograniczonej liczbie osób. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest dodanie hashtagu: #WiatrMaMOC i oznaczenie @PSEW oraz wysłanie linku do posta na adres szkolazwiatrem@psew.pl.
Termin: 14.02.2022r.
Nagrody:
- Nagrodą główną dla zgłoszeń klasowych jest wycieczka na farmę wiatrową, zwiedzanie wiatraka i inne atrakcje niespodzianki. Do zdobycia są również trzy wyróżnienia, za które klasy otrzymają wyjątkowe zestawy klocków lego – LEGO 10268 Vestas Wind Turbine.
- W zgłoszeniach indywidulanych uczniów do wygrania jest jeden zestaw klocków lego – LEGO 10268 Vestas Wind Turbine
Regulamin konkursu dotacyjnego PPL 2022 (pzu.pl)
Osoba odpowiedzialna:
Marta Sorbian
Konkurs literacki „Piękno Małopolski słowem opisane“
Zapraszamy uczniów do udziału w 2. Konkursie Literackim „PIĘKNO MAŁOPOLSKI – SŁOWEM OPISANE” organizowanym przez Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ. Czytaj więcej
Konkurs przeprowadzony zostanie w dwóch kategoriach: wiersza i prozy oraz w grupach wiekowych: do lat 12, od 13 do 17lat.
Termin nadsyłania prac do szkolnego opiekuna konkursu na adres ania.konieczniak1@gmail.com: do 20 kwietnia 2022 r.
Koncert Finałowy, połączony z ogłoszeniem wyników odbędzie się 27 maja 2022 r.
W załącznikach znajduje się regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy.
Opiekun szkolny konkursu: Anna Konieczniak, e-mail: ania.konieczniak1@gmail.com
Pliki do pobrania:
REGULAMIN_2.PIĘKNO MAŁOPOLSKI_2022
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY_2 PIĘKNO MAŁOPOLSKI_2022
Olimpusek z języka angielskiego
Zapraszamy uczniów klas I-III do wzięcia udziału w sesji wiosennej olimpiady Olimpusek z języka angielskiego. Czytaj więcej
Konkurs odbędzie się w szkole dnia 31 marca (czwartek) o godzinie 9:00.
Więcej informacji oraz przykładowe testy konkursowe na stronie: olimpus.edu.pl/olimpusek/sesja-wiosenna
Zgłoszenia do dnia 25 lutego.
Danuta Majcherkiewicz
KANGUR – konkurs matematyczny
W dniu 17 marca 2022r. w naszej szkole odbędzie się
Międzynarodowy Konkurs Matematyczny KANGUR dla klas II-IV.
Opłata za konkurs wynosi 12 zł, należy ją dokonać do dnia 10.02.
Chętnych uczniów do udziału w konkursie z klas II i III prosimy o zgłaszanie się do wychowawców, natomiast uczniowie klas IV zgłaszają chęć uczestnictwa w konkursie do p. Marty Sorbian.
KONKURS PLASTYCZNY
Drodzy Uczniowie!
Zapraszam do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Portret Marii Grzegorzewskiej” realizowanym w ramach Roku 2022 jako Roku Marii Grzegorzewskiej – wybitnej twórczyni pedagogiki specjalnej w Polsce ogłoszonym przez Sejm RP. Czytaj więcej
Celem konkursu jest przybliżenie postaci Marii Grzegorzewskiej, wzbudzenie zainteresowania historią, kształtowanie pozytywnej podstawy wobec osób z niepełnosprawnościami.
Konkurs adresowany jest do uczniów w następujących kategoriach:
II kategoria – klasy 1-3
III kategoria – klasy 4-6
IV kategoria – klasy 7-8
Zadanie konkursowe polega na wykonaniu pracy plastycznej, przedstawiającej portret Marii Grzegorzewskiej.
Format pracy: A4
Technika dowolna, np. ołówek, pastele, kredka, farby plakatowe, farby olejne, akrylowe, akwarele, wyklejanki, wycinanki, collage, itp.
Prace należy wykonać do 22 lutego 2022r.
Ogłoszenie wyników nastąpi drogą mailową – 10 marca 2022 r.
Szczegółowy regulamin konkursu i wszelkie zgody znajdują się na stronie internetowej szkoły w zakładce: KONKURSY
Zgody oraz prace należy składać do osoby odpowiedzialnej p. Adriany Nowakowskiej (sala 111) Można także zostawić podpisaną pracę na portierni w szkole (klasy 5-8), u wychowawcy (klasy 1-3) lub nauczyciela plastyki p. Martyny Smaruj.
Zgody w wersji papierowej może uczeń pobrać od p. Adriany Nowakowskiej.
Za udział w konkursie uczeń otrzymuje pochwałę i dodatkową ocenę z plastyki.
Zachęcam do udziału 😊
Osoba odpowiedzialna: Adriana Nowakowska – wychowawca kl. 3c
Pliki do pobrania:
Regulamin konkursu
Załączniki konkursu
Zachęcamy do udziału w konkursach matematycznych dla uczniów!
Więcej informacji znajduje się na stronach:
1. Matematyka jest wszędzie – https://matsp.wombb.edu.pl/matematyka-jest-wszedzie – do 31 stycznia należy zgłosić chętne osoby do konkursu, wysłać formularz, oświadczenia, temat pracy. Natomiast najpóźniej do maja – przesłać film prezentujący opracowanie pracy.