Współpraca szkół
Projekty współpracy szkół (KA229) polegają na współdziałaniu szkół z różnych krajów nad wspólnym tematem bądź problemem do rozwiązania. Projekty mają wzmacniać potencjał szkół do współpracy międzynarodowej, pozyskiwania wiedzy i umiejętności oraz stawiania czoła nowym wyzwaniom. Działania powinny przynieść możliwie trwałe rezultaty nie tylko dla ich bezpośrednich uczestników, lecz także w postaci poprawy jakości i skuteczności pracy szkół partnerskich. Powinny one także wpływać na otoczenie szkół. Projekty mają wspierać międzynarodowe wymiany grup uczniów w celu podnoszenia jakości kształcenia oraz promowania takich wspólnych wartości jak wolność, włączenie społeczne, tolerancja i niedyskryminacja.
Wspierane działania:
-działania służące uczeniu się, nauczaniu, szkoleniom:
- krótkoterminowe wymiany grup uczniów,
- długoterminowe wyjazdy uczniów w celach edukacyjnych,
- krótkoterminowe wyjazdy szkoleniowe kadry szkolnej,
-długoterminowe wyjazdy w celu nauczania bądź szkolenia.
-zarządzanie projektem i jego wdrażanie, w tym działania lokalne oraz organizacja spotkań związanych z zarządzaniem projektem.
Organizacje uczestniczące:
Akcja ta jest skierowana wyłącznie dla szkół, przedszkoli i ośrodków prowadzących szkoły realizujące obowiązek szkolny i obowiązek nauki. Szkoły pragnące współpracować także z innymi instytucjami (jak np. instytucje kultury, biblioteki, ośrodki doskonalenia nauczycieli, fundacje, stowarzyszenia itp.) mogą składać wnioski w ramach Partnerstw strategicznych na rzecz edukacji szkolnej.
Priorytety europejskie w akcji 2:
W celu uzyskania dofinansowania projekt musi wpisywać się w co najmniej jeden priorytet sektorowy lub w co najmniej jeden priorytet horyzontalny, w tym przypadku należy wykazać wpływ projektu na sektor Edukacji szkolnej.
Priorytety wyznaczone dla sektora Edukacji szkolnej:
- Wzmacnianie rozwoju kluczowych kompetencji
- Ugruntowanie profilu zawodów nauczycielskich
- Promowanie kompleksowego podejścia do nauczania i uczenia się języków
- Zwiększanie poziomów osiągnięć i zainteresowania przedmiotami naukowymi, technologicznymi, inżynieryjnymi i matematycznymi
- Przeciwdziałanie wczesnemu kończeniu nauki, rozwiązywanie problemu uczniów z grup defaworyzowanych
- Rozwijanie jakościowej wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem (zgodnie z zaleceniem Rady ECEC)
- Budowanie potencjału w zakresie promowania i uznawania okresów nauki za granicą (z uwzględnieniem wykonywania zalecenia Rady w sprawie automatycznego wzajemnego uznawania)
- Opracowanie solidnych systemów kontroli jakości
(źródło: erasmusplus.org.pl)
Cele projektu:
- wzmocnienie świadomości uczniów w zakresie wartości demokratycznych w kraju i Europie;
- rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz umiejętności konstruktywnej dyskusji;
- tworzenie podstaw do współpracy szkoły z organizacjami pozarządowymi w społeczności lokalnej;
- rozwianie umiejętności pracy w grupie, prezentacji i autoprezentacji;
- rozwijanie umiejętności komunikacji i posługiwania się językiem angielskim;
- uświadomienie oraz przybliżenie uczniom różnorodności kultur i wartości europejskich;
- zaangażowanie uczniów w działania projektowe w celu kształtowania tolerancyjnych postaw wśród młodych ludzi;
- rozwój współpracy międzynarodowej;
- uświadomienie uczniom konieczności rozwijania swoich umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych;
Projekt zakłada działania uczniów w szkole, między innymi na zajęciach innowacyjnych z języka angielskiego oraz aktywności we współpracy z rówieśnikami ze szkół partnerskich w formie online.
Główne kryteria naboru uczniów na wyjazdy mobilne do szkół partnerskich:
- Wysokie kompetencje językowe.
- Aktywny udział w zajęciach innowacyjnych z języka angielskiego.
- Osiągnięcia uczniów, angażowanie się w życie szkoły, udział w konkursach oraz reprezentowanie szkoły na zewnątrz.
- Uczeń/uczennica klasy 8 lub 7.
Regulamin uczestnictwa i rekrutacji w projekcie Erasmus + “Democracy Begins at Home”
DZIAŁANIA PODEJMOWANIA W RAMACH PROJEKTU:
DEMOCRACY BEGINS AT HOME – wyjazd uczniów do Grecji ERASMUS PLUS
Głosujemy na najlepsze LOGO projektu „Democracy Begins at Home”